header

DVC Algemeen
--> Wie zijn wij ?
--> Evenementen
--> Deauville historie
--> Persartikels
--> Introductie
--> Accessoires
--> Deauville Goodies
--> Links naar...
--> Nuttige tips
--> Foto's van leden
--> Foto's van de ritten
--> Klein Van Deaule
--> Motorkamperen
--> Nieuwsbrief & info
--> Koopjeshoek
--> Zelf sleutelen
--> Huisregeltjes
Navigeren
--> Routeplanners
--> Reisgidsen
--> ADAC Motorrit kaarten
--> GPS op de motor
--> GPS routes
--> Belgi met de motor
Members Only Area
--> Ledeninfo
--> Downloads
bezoek het forum
Bezoek ons forum


info@deauvillevrienden.be
Een beetje Deauville geschiedenis

De Honda NTV 650 (ook uitgebracht in 1988 als NTV650 Revere) is een zogenaamde naked bike. De machine heeft cardanaandrijving en heeft een tweecilinder motor in V opstelling van 650 cc met 45 pk. De motor heeft een aantal duidelijke pluspunten; het heeft weinig onderhoud nodig en is daardoor een prima motor voor dagelijkse gebruik. Toch heeft deze motor het nooit echt goed gedaan op de markt. Dat is waarschijnlijk de reden dat het een minder bekend model is. Het is de voorganger van de NT650V Deauville maar dan met n schijfrem vooraan en zonder de windschermen en koffers. In de US is dit model onder een ietwat andere vorm uitgebracht onder de naam NT650 Hawk. Deze heeft kettingaandrijving en een meer gestroomlijnd voorkomen. In Engeland is deze motorfiets bekend onder de naam Bros met 400cc en 600cc motorinhoud. Beide zijn ook net als de Hawk voorzien van kettingaandrijving. Voor de rest is alles hetzelfde als de NTV650.
Alle info en veel foto's over de REVERE en de HAWK vind je op Honda NTV650 & Hawk Nederland

Hawk 1991

De Deauville is dus gebaseerd op de Honda NTV650 Revere. Die deed het wat betreft verkoopcijfers niet echt goed in onze contreien ondanks het feit dat de motor op papier heel wat interessante eigenschappen had. Een 650cc V-twin met cardanaandrijving, ondergebracht in een degelijk rijwielgedeelte klonk wel veelbelovend maar de kopers beslisten daar in die tijd anders over.

Terwijl iedereen toen verwachtte dat Honda deze motor uit zijn gamma zou schrappen ging Honda achter de schermen aan het werk om deze eenvoudige, naakte motor een ander imago te bezorgen, namelijk dat van een comfortabele toeristisch georinteerde motor. Diverse technische aanpassingen werden doorgevoerd maar aan het basisconcept werd niet geraakt. Optisch ging Honda echter heel drastisch te werk. Een complete nieuwe look werd uit de grond gestampt waarvan de meest in het oog springende eigenschappen de gentegreerde koffers en de stroomlijn zijn.
Kort na de lancering van de tot Deauville omgedoopte Revere begonnen de bestellingen binnen te lopen en dat doen ze nu nog steeds en zeker niet in geringe mate.





Het motorblok stamt oorspronkelijk van de VT 500 FTE Ascot af.
--> gegevens

Deze werd in 1983 oorspronkelijk als 490 cc op de markt gebracht, daarna als 600 cc blok onder andere in de Transalp gebruikt maar werd uiteindelijk voor bijvoorbeeld de NTV-serie opgeboord naar 647cc.
 hawk
 NTV650

 Dashboard Revere
NTV650V of NTV650 Revere - voorgangers van de NT650V Deauville

NTV650

Motor
Motortype SOHC watergekoelde 52 V-twin 4-takt
Boring x slag 79 x 66 mm
Cylinderinhoud 647 cm3
Compressieverhouding 9.2:1
Carburatie 2 schuin geplaatste 36 mm CV carburateurs
Max. vermogen 44 kW (60 pk) / 7.750 tpm (95/1/EC) reduced to 25kW
Max. koppel 55 Nm / 6.250 tpm (95/1/EC)
Ontsteking Digitale transistor met electronische vervroeging
Start Elektrisch

Vermogens-overbrenging
Aantal versnellingen 5 versnellingen
Eindoverbrenging Cardan
Koppeling Natte platenkoppeling

Afmetingen
Lengte 2.215 mm
Breedte 780 mm
Hoogte 1.260 mm
Wielbasis 1.475 mm
Zithoogte 814 mm
Grondspeling 116 mm
Tankinhoud 19 liter (incl. 3,2 liter reserve)
Aantal zitplaatsen 2

Frame
Balhoofdhoek 2849'
Naloop 116 mm
Velgen, voor S-sectie driespaaks gegoten aluminium velgen
Velgen, achter S-sectie driespaaks gegoten aluminium velgen
Band, vr 110/80-17
Band, achter 150/70-17
Wielophanging, vr 41 mm telescopische vork, 115 mm veerweg
Wielophanging achter Enkele demper met instelbare veerspanning, 120 mm veerweg

Remmen
Remmen, vr 1 remschijf ... x .. mm met ....
Remmen achter ... x .. mm remschijf met ....

Gewicht
Drooggewicht 191 kg
Rij-klaar gewicht 208 kg
Max. draagvermogen 192 kg









NT650V Deauville - opvolger van de Honda NTV650 Revere

NT650V Deauville

Motor
Motortype SOHC watergekoelde 52 V-twin 4-takt
Boring x slag 79 x 66 mm
Cylinderinhoud 647 cm3
Compressieverhouding 9.2:1
Carburatie 2 schuin geplaatste 36 mm CV carburateurs
Max. vermogen 41 kW (55,76 pk) / 7.750 tpm (95/1/EC)
Max. koppel 55 Nm / 6.250 tpm (95/1/EC)
Ontsteking Digitale transistor met electronische vervroeging
Start Elektrisch

Vermogens-overbrenging
Aantal versnellingen 5 versnellingen
Eindoverbrenging Cardan
Koppeling Natte platenkoppeling

Afmetingen
Lengte 2.215 mm
Breedte 780 mm
Hoogte 1.260 mm
Wielbasis 1.475 mm
Zithoogte 814 mm
Grondspeling 116 mm
Tankinhoud 19 liter (incl. 3,2 liter reserve)
Aantal zitplaatsen 2

Frame
Balhoofdhoek 2849'
Naloop 116 mm
Velgen, voor S-sectie driespaaks gegoten aluminium velgen
Velgen, achter S-sectie driespaaks gegoten aluminium velgen
Band, vr 120/70 ZR17 (58W)
Band, achter 150/70 ZR17 (69W)
Wielophanging, vr 41 mm telescopische vork, 115 mm veerweg
Wielophanging achter Enkele demper met instelbare veerspanning, 120 mm veerweg

Remmen
Remmen, vr 2 remschijven 296 x 4.5 mm, 3-zuigerremklauwen, sintermetalen remblokken
Remmen achter 276 x 5 mm remschijf, 2-zuigerremklauwen, sintermetalen remblokken

Gewicht
Drooggewicht 228 kg
Rij-klaar gewicht 248 kg
Max. draagvermogen 192 kg





Sindsdien werd het blok voortdurend verbeterd en steeds in vele variaties voor heel veel andere Honda-motoren gebruikt zoals bijvoorbeeld bij de

- NTV650 Revere
- NT650V Hawk
- XL650V Transalp
- XRV650V Africa Twin
- Shadow






 Dashboard NT700V
NT700V Deauville - opvolger van de Honda NTV650 Deauville

NT700V Deauville

Motor
Motortype SOHC watergekoelde 52 V-twin 4-takt
Boring x slag 81 x 66 mm
Cylinderinhoud 680 cm3
Compressieverhouding 10:1
Carburatie electronische benzine injectie PGM-FI
Max. vermogen 48,3 kW (65,7 pk) / 8000 tpm (95/1/EC)
Max. koppel 66 Nm / 6.500 tpm (95/1/EC)
Ontsteking CDI met electronische vervroeging
Start Elektrisch

Vermogens-overbrenging
Aantal versnellingen 5 versnellingen
Eindoverbrenging Cardan
Koppeling Natte platenkoppeling

Afmetingen
Lengte 2.215 mm
Breedte 780 mm
Hoogte 1.260 mm
Wielbasis 1.476 mm
Zithoogte 805 mm
Grondspeling 156 mm
Tankinhoud 19,7 liter (incl. 3,5 liter reserve)
Aantal zitplaatsen 2

Frame
Balhoofdhoek 2850'
Naloop 115 mm
Velgen voor, 17 x MT 3,50 holle driespaaks gegoten aluminium velgen
Velgen achter, 17 x MT 4,50 holle driespaaks gegoten aluminium velgen
Band, vr 120/70 ZR17 (58W)
Band, achter 150/70 ZR17 (69W)
Wielophanging, vr 41 mm telescopische vork, 115 mm veerweg
Wielophanging achter Enkele demper met instelbare veerspanning, 122,5 mm veerweg

Remmen
Remmen, vr 2 remschijven 296 x 4.5 mm, 3-zuigerremklauwen, sintermetalen remblokken
Remmen achter 276 x 6 mm remschijf, 2-zuigerremklauwen, sintermetalen remblokken

Gewicht
Drooggewicht 236 kg
Rij-klaar gewicht 257 kg
Max. draagvermogen 197 kg



Vanaf 2006 heeft Honda het blok grondig onder handen genomen, het aantal kleppen werd van 3 naar 4 per cylinder gebracht, de cylinderinhoud werd verhoogd naar 680 cm en de carburatoren maakten plaats voor het elektronische injectiesyseem PGM-F1. Het vermogen komt nu neer op 48.3 Kw bij 8000 tr/min met een maximaal koppel van 66.2 Nm bij 6500 tr/min.
Dit verniewde blok werd vanaf 2007 ook in de Transalp en de DN-01 cruiser ingebouwd.
Transalp 700
DN-01

Website ontwerp door Rivanho - Copyright DVC 2008